Heybeliada’da baz istasyonu gerginliği
Heybeliada’da bir GSM firması tarafından izinsiz olarak kurulmak
istenen baz istasyonu, ada halkının uzun süreli direnişi sonucunda
mühürlenirken iskelenin de kaçak olarak inşa edildiği ortaya çıktı
Anıtlar Kurulu’na ait olan sahil arazisinde kaçak inşa edilen
İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri AŞ.(İDO) iskelesinin çatısına
izinsiz kurulmak istenen baz istasyonu halkın büyük tepkisine yol
açtı. Heybeliada Deniz Otobüsü iskelesine baz istasyonu kurmak için
malzemeleriyle gelen bir GSM şirketi çalışanları, Adaturka Kafe
işletmecisi Süleyman Durmuş’un durumu fark etmesi üzerine
engellendi. GSM şirketi, bütün itirazlara rağmen emniyette giderek
polisler eşliğinde baz istasyornu kurulmak istenen yere tekrar
geldi. İskele önünde toplanan yüzlerce vatandaş baz istasyonu
kurulmasını engelleyeceklerini belirtice gerginlik arttı. Baz
istasyonu çalışmaları, protestoların artmasıyla Adalar Belediyesi
tarafından durduruldu ve izinsiz olduğu gerekçesiyle mühürlendi.