Binalarına 5 ile 7 metre mesafedeki elektrik direklerine kondurulan
baz istasyonlarından dert yanan İzmirliler, belediye başkanları ile
TEDAŞ yetkililerini bu konuda daha duyarlı olmaya davet ediyorlar
İnönü Caddesi’nde Hıfzıssıhha’da oturan okurumuz Ahmet Peker, cadde
boyunca elektrik direklerine monte edilen baz istasyonlarından dert
yanıyor. Caddedeki baz istasyonlarının sayısı o kadar çok artmış ki,
belli yerlerde iki baz arasındaki mesafe 50 metreymiş. Alsancak
Vahap Özaltay Meydanı’nda ise bu mesafe 20 metreye inmiş. Ruhsatsız
baz istasyonlarını Bornova ve Bayraklı belediyeleri bir bir
kaldırırken, Karabağlar ve Konak belediyelerinin buluştuğu
caddedekilere bir şey yapılamadığından yakınan okuyucumuz, “TEDAŞ
yani GEDİZ Elektrik Dağıtım A.Ş. istasyonların enerjisini kesmediği
için belediyelerin ellerinin kolları bağlı oluyormuş. Belediyelerin
encümen kararına rağmen TEDAŞ’ın, elektrik direklerine enerji
vermesine anlam veremiyorum” diyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Baz istasyonlarının yaydığı sinyaller, artık yatak odamızda,
mutfağımızda. ‘Ben yaptım oldu’ mantığı ile uygulanan bu sisteme kim
göz yumuyor?
Dava mı açalım?
Bilgi Teknolojileri Kurumu, insanlara böylesine yakın
konuşlandırılmış baz istasyonlarına nasıl izin veriyor? Onların
verdiği iznin hiçbir anlamı yok. Baz istasyonlarının kurulduğu
elektrik direklerine yakın apartman sakinlerinden izin almaları
gerekmiyor mu? Belediyeler insanlara zarar verecek durumdaki baz
istasyonlarına ruhsat vermiyor. Habersiz konulduğunda hemen
kaldırıyorlar. Elektrik direklerindeki istasyonlara hiç izin
verilmiyor. Belediyeleri bile zor durumda bırakan bu anlayış ne
zaman sona erecek? Her baz istasyonu için mahkemeye mi gitmemiz
lazım?”
Çift yön trafiğe açık caddenin tek yönünün araç park yeri olarak
işgal edilmesi yüzünden gürültü kirliliği yaşayan vatandaşlar isyan
ediyor.
Karabağlar Yeşilyurt And Caddesi’nden (İZSU eski binası
karşısı)arayan okurlarımız semtlerinde yaşanan gürültü
kirliliğinden, tartışma ve kavgalardan bıktıklarını ilettiler.
Okurlarımız, “And Caddesi çift yön trafiğe açık olmasına rağmen tek
şerit olarak hizmet veriyor. Çünkü diğer şeridi gün boyu araç park
edilmesi yüzünden işlemiyor ve trafiğe kapalı kalıyor. Ne mi oluyor?
Zaten dar olan caddeye (!) çift yönden araç geldiğinde önce korna
sesleri duyuluyor. Bütün mahalle ayağa kalkıyor. Ondan sonra da
tartışma yaşanıyor. Tartışma zaman zaman kavgaya dönüşüyor. Tabii
And Caddesi (!) araç trafiğine yetmediği gibi yaya geçişlerine de
zorluk çıkarıyor.
Bu caddede yaşanan olaylar semt sakinleri olarak bizi rahatsız
ediyor ve üzüyor. Semtimizde yaşanan gürültü, tartışma ve kavgaların
sona ermesi için bu yolun acilen tek yönlü olması gerekiyor”
diyorlar. Konuyu İzmir Büyükşehir Belediyesi UKOME üyelerine
aktarıyorum.
Trafik ışıkları eski yerinde
Okurumuz Ali Harman, “Trafik ışıklarını eski yerine alınsın” diye
bir uyarıda bulunmuş ve biz de bu uyarıyı 23 Mart 2012 Cuma günkü
köşemizde dile getirmiştik. Okurumuz, “Amerikan Koleji civarında
metro çalışmaları nedeniyle yeni düzenlemeler yapıldı. Ancak çalışma
sırasında trafik ışıkları; Amerikan Koleji giriş kapısına alındı.
Civarda yaşayan vatandaşların kullanımı göz ardı edildi ve yalnız
öğrencilere hitap edercesine düzenleme yapıldı” demişti. Okurumuz
hafta içinde yine aradı ve trafik ışıklarının eski yerine alındığını
belirterek, hem Milliyet Ege’ye hem de uyarısını dikkate alan İzmir
Büyükşehir Belediyesi yetkililerine teşekkür etti.
İZSU’DAN ÖNEMLİ BİR DUYURU:
23 veznede daha kredi kartları geçerli olacak
İZSU, vezne abonelerine kredi kartı kolaylığı ile duyurusu geçen
hafta açıklanmıştı. İlk olarak Konak ve Gümrük veznelerinde
başlatılan kredi kartıyla ödeme kolaylığı yarından itibaren 23
veznede daha devreye sokulacak. Bir süre önce internet ortamından
fatura tahsilatına başlayan İZSU’nun bu projesi kısa zamanda tüm
veznelerde devreye girecek.
2 Mayıs’ta başlıyor
İşte yarından itibaren kredi kartı geçerli olacak vezneler: Gümrük,
Yeşilyurt, Mithatpaşa, Buca, Eşrefpaşa, Menderes, Bornova,
Kemalpaşa, Yenişehir, Menemen, Aliağa, Foça, Yenifoça, Karşıyaka,
Çiğli, Bayraklı, Torbalı, Bayındır, Selçuk, Narlıdere, Urla,
Seferihisar ve Ürkmez.
İZSU Genel Müdürlüğü, 2011 yılı sonunda hem planlı su kesintilerini,
hem de borçtan dolayı oluşabilecek kesintileri cep telefonlarına
mesajla bildiren sistemi de devreye almıştı. Bu hizmetten
yararlanmak isteyen aboneler, GSM operatörlerinden 3599’a mesaj
atıyor veya İZSU’nun sitesinden kayıt yaptırabiliyor.
Alsancak 1402 Sokak doğalgaz bekliyor
Konak Alsancak sakinlerinden Cengiz Canıtez, “Sorunumuz doğalgaz.
Bizler Mimar Sinan Mahallesi 1402 Sokak sakinleri olarak iki yıldır
evlerimize doğalgazın gelmesini bekliyoruz. Ancak muhtarımızdan
duyduğumuz İZMİRGAZ firmasının doğalgazı ancak 2013 yılında
verebileceği söylenmiş. Tabii Alsancak Kültür Mahallesi’ne doğalgaz
bağlantıları sağlanmış. Bunun yanı sıra yeniden büyütülen ve
arkasına otel yapılan Atatürk Spor Salonu’na ve Ege Sağlık
Hastanesi’ne şu anda doğalgaz bağlantısı için hat çekilmektedir.
Vatandaş olarak doğalgazı isterken ve öncelik tanınması gerekirken,
ne yazık ki özel kuruluşlar ve kamu kuruluşları öncelik alıyor.
Doğalgazı bu kadar istememizin de bir nedeni çoğumuzun klimalarla
ısınması” diyor.
SORUNUNA SAHİP ÇIK
Sokağınızdaki, mahallenizdeki, kentinizdeki aksaklıkları ve
yaşamınızda karşılaştığınız sorunları sorumlulara duyurmak,
şikayetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulmalarını sağlamak
istiyorsanız, 0555-253 52 52 numaralı telefonumu 24 saat arayabilir;
ayrıca kemal.onderoglu@hotmail.com elektronik posta adresine
iletebilirsiniz.