Kanlıca ‘baz’
istemiyor
GSM firmalarınını mahalledeki parklara bile baz istasyonu kurduğunu
anlatan Kanlıca sakinleri, istasyonlardan yayılan radyasyon
nedeniyle kanser vakalarının arttığını söyledi!
Kanlıca ‘baz’ istemiyor
GSM firmalarınını mahalledeki parklara bile baz istasyonu kurduğunu
anlatan Kanlıca sakinleri, istasyonlardan yayılan radyasyon
nedeniyle kanser vakalarının arttığını söyledi!
Kanlıca’ya baz istasyonu kurulmasına yönelik girişimlere semt
sakinlerinin büyük tepkisi var. Mahalleli, Kanlıca’nın en işlek
meydanındaki baz istasyonunun ve radar kulesinin kaldırılmasını
istiyor.
Kanlıca’ya baz istasyonu kurulmaması için uzun yıllar mücadele eden
mahalle sakinleri, yeni baz istasyonu kurulması girişimlerine
tepkili. GSM şirketlerinin sık sık Kanlıca’da yüksek paralar
ödeyerek binaların üzerine baz istasyonu kurmak istediğini anlatan
mahalleli, “Daha önceki yıllarda üzerinde baz istasyonu kurulu bir
evi mahalle halkı olarak protesto etmiş, zorla o istasyonu
kaldırtmıştık. Ama GSM şirketleri burada sürekli baz istasyonu için
girişimlerde bulunuyor” diyor.
Semt sakinlerinin iddiası, var olan baz istasyonları nedeniyle de
birçok kişinin kansere yakalandığı.
Parklarda bile var
Baz istasyonlarının çevre ve insan sağlığı açısından zararlı
olduğunu vurgulayan 25 yıllık Kanlıca esnafı Ahmet Yiğit, “O baz
istasyonundan yayılan radyasyondan sağlığımızı korumamız mümkün mü?
Şu an baz istasyonları mahalledeki parklarda meydanlarda var. Genç,
yaşlı, çocuk akşama kadar burada duruyor ve tam ortalarında da bir
ölüm makinesi. Biz zamanında kendimizi zincirledik buna karşı.
Şikayetçi de olduk ama adamlar gecenin bir yarısı gelip kuruyorlar”
dedi.
Bir diğer mahalle sakini Yalçın Kaptan da “Kanlıca’da birçok kişi
kanser hastası. Tüm baz istasyonlarını gelip buraya kurmak
istiyorlar. Biz yerleşim yerine yakın böyle bir radyasyon yayan alet
istemiyoruz. Kaç defa muhtara, kaymakama başvurduk. Şirketler
mahallede yüksek paralar verip evlere baz istasyonu kurmak için
dolaşıyor. İnsanları kandırmak için para veriyorlar. Sahildeki baz
istasyonun da derhal kaldırılmasını talep ediyoruz” diye konuştu.
Melda Y. ise baz istasyonlarının kurulmasına karşı giriştikleri
eylemler nedeniyle gözaltına bile alındığı belirterek, “Biz engel
olunca polis zoruyla istasyonu kurdular. Bazen de gece geç saatlerde
yapıyorlar bu işleri” dedi.
http://www.milliyet.com.tr/kanlica-baz-istemiyor/gundem/detay/1743848/default.htm