Su deposu
görünümlü baz istasyonu
Bodrum'da bir binanın çatısına yerleştirilen baz istasyonu
mühürlendi ancak mahalleli iki hafta sonra su deposu taklidi
istasyonun yeniden açıldığını söyleyerek sessiz eylem yaptı.
Su deposu görünümlü baz istasyonu
Bodrum'da bir binanın çatısına yerleştirilen baz istasyonu
mühürlendi ancak mahalleli iki hafta sonra su deposu taklidi
istasyonun yeniden açıldığını söyleyerek sessiz eylem yaptı.

Bodrum'da Umurca Mahallesi 2204 Sokak’taki bir binanın çatısına
konan su deposunu andıran baz istasyonu, mahalle sakinlerinin
tepkisini çekti. Seslerini duyurmak isteyen mahalleli, bir saat
boyunca sessiz eylem yaptı. Ardından mahalle adına evli ve bir çocuk
annesi 34 yaşındaki Nergiz Uğurel açıklama yaptı.
Baz istasyonunun evlerin tam ortasında, bir ilkokula ise sadece 100
metre mesafede olduğunu belirten Uğurel, "Mahallemize bu kurulan
üçüncü baz istasyonu. Bazların ortasında kaldık. Üç yakınımı kanser
nedeniyle iki yıl içinde kaybettim. Ayrıca mahallede kanser ve
psikolojik sorunlar yaşayan komşularımızın sayısı büyük bir hızla
arttı. Çocuklarımızı bazların altında yetiştirmek istemiyoruz. İnsan
sağlığıyla oynayanların birazcık saygısı varsa bu bazları buradan
kaldırmaları gerekir. Eğer bir sakıncası yoksa neden su deposu
görünümü vererek baz istasyonunun gizleme gereği duyuyorlar" dedi.
"YASAL MÜCADELE BAŞLATTIK"
Evli ve bir çocuk annesi 31 yaşındaki Gül Kocair Yılman ise 10 ay
önce komşularının çatısına baz istasyonunun 30 bin lira karşılığında
konduğunu öğrendiklerini belirterek, "Yılda 30 bin lira almak uğruna
insanlar komşularının hatta akrabalarının hayatlarını bu şekilde
tehlikeye atabiliyorlar.Bodrum’un tam ortasında yerleşim merkezinin
içine kurulan baz istasyonunun ardından mahallemizdeki mandalina ve
zeytin ağaçları kurumaya, hastalıklar artmaya başladı. Belediyeye
yaptığımız şikayet sonucu çevre kirliliği yarattığı gerekçesiyle iki
hafta mühürlendi. Ancak sonradan tekrar açıldı. Bizde Savcılığa suç
duyurusunda bulunduk. Gerekirse Ulaştırma Bakanlığı’na giderek bu
bazın buradan kaldırılmasını isteyeceğiz, olmadı dava açacağız"
dedi.
Eylemcilere destek veren avukat İsmail Boncuklu, "Yasalar gereği
belediyeler ve valilikler işlem yapamıyorlar. Bunu bilen GSM
şirketleri Ulaştırma Bakanlığı’ndan izin alarak bunu yapıyorlar.
Ancak bu işin yasal sürecini başlattık, kaldırılana kadar peşini
bırakmayacağız" dedi.
Baz istasyonunun kurulduğu evin önünde yaklaşık bir saat eylem yapan
mahalle halkı ardından sessizce dağıldı.
http://www.milliyet.com.tr/su-deposu-gorunumlu-baz-istasyonu-gundem-2247550/