"BAZ İSYANI
Eskişehir’de 24 yaşındaki Ali Doğan’ın ölümüne baz istasyonunun
neden olduğunu söyleyen anne Feride Doğan, “Oğlum gibi gençler
ölmesin” dedi
Balıkesir Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
mezunu 24 yaşındaki Ali Doğan’ın 2012 yılı aralık ayında kanserden
ölmesi, baz istasyonu bulunan Gümüşçeşme Mahallesi sakinlerini
harekete geçirdi. Baz istasyonunun 2009’da kurulmasının ardından
birçok insanın kansere yakalandığını ileri süren mahalle sakinleri,
yetkilileri göreve çağırdı.
‘Güvercinler öldü’
Oğlunun baz istasyonları nedeniyle testis kanserine yakalandığını
iddia eden anne Feride Doğan, “Oğlumdan sonra da kanserden ölümler
oldu. Oğlum gibi gençlerin ölmesini istemiyorum. Ali’nin ne
hayalleri vardı ama hiçbirine kavuşamadan ölüp, gitti“ dedi.
Baz istasyonları kurulmadan mahallelerinde kanser vakalarının
görülmediğini öne süren Mehmet Ali Doğan, güvercinlerin öldüğünü,
ağaçların bile kuruduğunu iddia etti. Doğan “Oğlumun doktoru da baz
istasyonunun özellikle çocuklarda ve gençlerde hücreleri hızlı
çalıştırdığı için kansere yenilmiş olabileceğini söyledi” diye
konuştu.
‘Zararı kanıtlanmadı’
Mahalledeki yaklaşık 500 metrekarelik bir alanda, Akay ve Karanfil
Sokak’ta üç ayrı GSM operatörünün 6 baz istasyonu bulunduğunu
söyleyen emekli astsubay Orhan Gün, “Benim eşim Nermin Gün de kanser
oldu. Beyin tümörü tedavisi görüyor. Yargıtay kendi binası
üzerindeki baz istasyonunu kaldırdı. Belediyenin, vatandaşın
sağlığıyla ilgili sorumluluğu var” dedi.
Muhtar Muammer Özkorkmaz, 2009’da yüzlerce imza toplayarak şikâyette
bulunduklarını belirterek şunları söyledi: “Bilgi Teknolojileri ve
İletişim Kurumu İzmir Bölge Müdürlüğü bize baz istasyonlarının
sağlığa zararlı olduğuna dair henüz kesinleşmiş bir veri
bulunmadığını bildirdi.” Öte yandan, Atatürkçü Düşünce Derneği
mahalle halkıyla dava açacaklarını açıkladı.
Yüzünde yaralar oluştu!
Yüzünde yaralar oluştuğunu söyleyen Emine Bodur, “Biz buraya geleli
üç yıl oldu. Geldiğimden beri hastayım. Yatak odasının penceresini
açtığımda baz istasyonunu görüyorum. Bu yaralar baz istasyonundan mı
bilmiyorum ama onun stresi yetiyor. İnsanlar çocuklar radyasyona
maruz kalmasın diye dışarı bile çıkarmak istemiyor” dedi.
http://www.milliyet.com.tr/baz-isyani/gundem/gundemdetay/05.02.2013/1664592/default.htm