Türkiye’nin en eski çarşılarından Kapalıçarşı’nın çatısındaki baz
istasyonları görenleri şaşırtıyor.
Çatının üzerine konulan klimalarla taşıyabileceğinden fazla yük
konulduğunu söyleyen esnaf, kendilerinden izinsiz yerleştirilen baz
istasyonları ile ağırlığın tehlikeli boyutlara ulaştığını iddia
etti. 3 bin 600 civarında dükkânın bulunduğu çarşıda GSM
operatörlerine ait onlarca baz istasyonunun kısa süre önce
yerleştirildiği düşünülüyor. Denetimi Kültür Bakanlığı ve Anıtlar
Yüksek Kurulu’na bağlı olan çarşının çatısına esnafın bile polisten
alınan özel izinle çıktığı öğrenilirken, onlarca baz istasyonunun ve
binlerce metre uzunluğundaki kabloların nasıl döşendiği sorusu da
gündeme geldi. Hakan Evin, “Burada 30 senelik esnafım. Dam akınca
polisten izin alıp çatıya çıktık. Resmen uzay üssü kurmuşlar” dedi.
Kapalıçarşı Esnafları Derneği Yönetim Kurulu ise“Baz istasyonları
sabit değildir” dedi.