Önlem icin ölümlü
kaza mı bekleniyor?
Önlem icin ölümlü kaza mı bekleniyor?
Bu yıl içinde Yeni Girne Caddesi’ne girişin kapatılmasından sonra
günde en az 2-3 trafik kazası yaşanan yola trafik ışığı veya bariyer
konulması isteniyor
Karşıyaka Örnekköy 7445 Sokak sakinlerinden Ahmet Anter, her gün 2-3
trafik kazası seyretmekten bıktıklarını belirterek isteklerini şöyle
dile getirdi: “Başpehlivan Karaali Caddesi’nin kesiştiği 4 yol ağzı
kazalara ortam hazırlıyor, önlem alınmaması ve yetkililerin
ilgilenmemesi nedeniyle de çok tepkiliyiz. Yeni açılan bulvar Yeni
Girne Caddesi’ne kapalı olduğu için yolun devamı var düşüncesiyle
sürücüler hızla kavşaktan içeriye giriyor ve kaza yapıyorlar.
Önlem alınsın
Tabii sonuç ağır oluyor. Komşular ve esnaf olarak bu konuda imza
topladık. Gerekirse yolu kapatıp kendimiz önlem almayı düşünüyoruz.
Muhtarımız Avni Yüksel, İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire
Başkanlığı’na 17 Mayıs 2012 tarihinde 43482 sayılı dilekçe ve acil
kaydıyla başvuru yaptı. Biz bu kavşağa acilen trafik lambası
takılmasını veya Yeni Girne yolu açılıncaya kadar bariyer konularak
önlem alınmasını istiyoruz.”
Boş süs havuzu için bir öneri
Karşıyaka Cemal Gürsel Caddesi sakinlerinden Esin Yalman, yıllardır
semtlerinde bakımsız olarak duran süs havuzu için şöyle bir öneride
bulunuyor: “Bu havuz yıllardır boş bir çukur olarak görüntü
kirliliği yaratıyor. Almanya’nın Hannover kentindeki gibi fıskiyeler
zeminin içinde gizli olarak duracak, istenen zamanda ve seviyede su
fışkırtması ile harika bir görüntü elde edilecek.”
Belediye bize hizmet vermiyor
Konak Cengiz Topel Mahalle sakinleri temizlik ve parkların bakımı
konusunda dertliler: “Bizim mahalle Gıda Çarşısı’nın karşısında ve
hareketlilik yaşanan bir bölge. Özellikle temizlik konusunda
dertliyiz. Haftada bir gün saat 13.00’de 4 işçi geliyor 2 saat
çalışıp gidiyorlar. İki sokak ancak temizleniyor. Parkımız da
bakımsız, ne sulanıyor, ne budanıyor” diyorlar.
Çocuk parkındaki baz kaldırılsın
Çiğli EVKA-3 sakinlerinden Bilal Taş, “Semtimizdeki çocuk parkının
üstünden yüksek gerilim hattı geçiyor. Bu yetmezmiş gibi parka bir
de baz istasyonu kuruldu. Gerek baz istasyonun gerekse yüksek
gerilim hattının insanlara zararı var. Yüksek gerilimi buradan
geçirmeyeceklerdi, ya da parkı buraya yapmayacaklardı. Buraya
kondurulan baz istasyonuna kim izin verdi?” diye soruyor.
Sahilde 50 kuruşa çay içebiliyoruz
Kuşadası Plaj-Tur sakinlerinden Murat Ayçe, Kuşadası Belediyesi
tarafından Cem Barış ve Dostluk Meydanı’nda oluşturulan çay
bahçeleri nedeniyle Başkan Altungün’e iletilmek üzere şunları
söyledi: “Eskiden sahile inip bir bardak çay içtik mi, 1.50 TL ile
2.50 TL arasında bir bedel ödüyorduk. Son yıllarda bu zevklerimizden
mahrum olmuştuk. Kuşadası Belediyesi tarafından sahilde oluşturulan
iki çay bahçesinde artık bir bardak çayı 50 kuruşa içebiliyoruz.
Eskiden Güvercinli Ada’ya kadar yürüyor pahalı olduğu için bir yerde
oturup çay ve kahve içemiyorduk.
Dışarı çıkıyoruz
Ayrıca Kuşadası’nın en güzel yerinde oluşturulan bu iki dinlenme
yeri bizleri sıcak evlerimizden dışarı çıkmamıza neden oldu. Bu
nedenle Başkanımız Esat Altungün’e teşekkür ediyoruz.”
Tüm halkımız faydalansın
Kuşadası Belediye Başkanı Esat Altungün, “İki ayrı çay bahçesi ile
Kuşadalılara ve Kuşadası’na gelen konuklarımıza ilçemizin
güzelliklerini yaşattığımız için mutluyuz. Her iki çay bahçesi de
belediyemiz tarafından işletiliyor. İsteyen herkes uygun fiyata
Kuşadası sahilinde oturup çay içebiliyor. Kuşadası’nın
güzelliklerinden tüm halkımız faydalanıyor” diyor.
Bakımevinin atık suları sitemize akıyor
Gümüldür 6306 Sokak sakinleri Sahil Caddesi No:26’daki Evim Özel
Bakımevi Merkezi’nin aykırı görüntülerini yetkililere iletmemiz için
köşemize göndermişler. Okurlarımız bakın ne diyorlar: “Buradaki
bakımevi yasal bazı sorumluluklarını yerine getirmiyor. Öncelikle
görüntü olarak bazı çirkinlikler buraya gelenleri tedirgin ediyor.
En önemlisi de lağım kanallarının açık olması yüzünden pis kokular
tüm semti sarıyor. Taşan lağım suları sitemize geliyor ve kötü
kokmasını dışında sineklerin üremesine neden oluyor. Konu ile ilgili
yetkililerin bu sorunlara çözüm getirmesini istiyoruz.”
Kaldırım ve yollar yine işgal altında
Karşıyaka Tuna Mahallesi 1711 Sokak sakinlerinden Ercan Kokulu,
semtlerinde kaldırım ve yol işgallerinin devam ettiğini iletti.
Okurumuz, “Karşıyaka Belediyesi çarşıda kaldırım işgallerinin
engellediğini açıkladı. Hatta yüksek miktarda para cezası verildiği
söylendi. Çarşı dışındaki neredeyse bütün sokaklar yine işgal
altında. Kaldırımlarda yürüyemiyoruz” diye dert yandı.
SORUNUNA SAHİP ÇIK
Sokağınızdaki, mahallenizdeki, kentinizdeki aksaklıkları ve
yaşamınızda karşılaştığınız sorunları sorumlulara duyurmak,
şikayetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulmalarını sağlamak
istiyorsanız, 0555-253 52 52 numaralı telefonumu 24 saat arayabilir;
ayrıca kemal.onderoglu@hotmail.com elektronik posta adresine
iletebilirsiniz.
Önlem icin ölümlü kaza mı
bekleniyor?
http://www.milliyet.com.tr/onlem-icin-olumlu-kaza-mi-bekleniyor-/kemal-onderoglu/ege/yazardetay/03.08.2012/1575713/default.htm