Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selim Şeker, anne
babaları uyardı: “Evlerde wi-fi ve kablosuz bebek alarmı kullanmak
kafatası zaten ince olan bebeklerde kanser riskini ciddi oranda
arttırıyor.”
Wi-fi bebekler için tehlikeli mi?
Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selim Şeker, anne
babaları uyardı: “Evlerde wi-fi ve kablosuz bebek alarmı kullanmak
kafatası zaten ince olan bebeklerde kanser riskini ciddi oranda
arttırıyor.”
İnsanoğlunun yaşamını kolaylaştırmak için hızla gelişmeye devam eden
teknoloji, ciddi sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor.
Kanser, kalp krizi, diyabet ve obezite 21. yüzyılın en yaygın ve en
ölümcül hastalıkları olarak karşımıza çıkarken, üreme sağlığı da
ciddi tehdit altında. Uzmanlar, tüm bu hastalıkları tetikleyen en
büyük düşman olarak da elektromanyetik radyasyonu görüyor.
Bilim dünyasının her fırsatta uyarmasına rağmen hala gerekli
tedbirlerin yeterince alınmadığı elektromanyetik kirliliğe karşı
Marmara Belediyeler Birliği (MBB) harekete geçti. Birlik, insanın
duyu organlarıyla etkilerini kısa vadede fark edemediği
elektromanyetik alan kirliliği konusunda belediyelerin neler
yapabileceğini tartışmaya açtı ve bunun ilk adımı olarak da
“Elektromanyetik Alan Kirliliği ve Toplum Sağlığına Etkileri” konulu
bir seminer düzenledi.
Baş ağrısı, göz yanması, gece uykusuzluğu varsa dikkat
Birliğe üye belediyelerden ilgili birim müdürlerinin ve
yöneticilerinin katıldığı seminerde, uzun yıllar NASA’da görev
yapan, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Selim Şeker,
elektromanyetik alan kirliliği ve bu kirliliğin toplum sağlığı
üzerindeki etkilerini anlattı.
İnsanlığın sanayi devrimi sonrasında modern yaşamda ne netice
vereceğini bilmediği bir elektromanyetik alanda yaşamaya başladığını
ve “akıllı ev” kavramının, her yere baz istasyonlarının kurulması
olarak algılanmaya başlandığını söyledi.
Elektromanyetik radyasyona maruz kalmanın kısa zamanda hissedilen
etkilerinin baş ağrısı, göz yanması, yorgunluk, halsizlik, baş
dönmesi ve gece uykusuzluğu olarak görüldüğünü ifade eden Şeker,
elektromanyetik kirliliğin intiharı da tetiklediğini, araştırmaların
bunu doğruladığına dikkat çekti.
Wİ-Fİ kullanımı bebeklerde kanser riskini arttırıyor
İnsanoğlunun yüz yıl öncesinin tüm hastalıklarına çözüm bulduğuna
fakat elektrik enerjisi kaynaklı hastalıkların henüz çözülemediğine
dikkat çeken Prof. Şeker, özellikle bebek sahibi anne babaları
uyardı. Evlerde wi - fi ve kablosuz bebek alarmlarının büyük bir
tehlike olduğunu belirten Şeker “Wi-Fi ve kablosuz bebek alarmları
evin içinde tehlikeli bir radyasyon dalgası oluşturuyor. Bu
dalgalar, zaten kafatası ince olan bebeklerin beyinlerine direkt
nüfuz ediyor. Bu da bebeklerde kanser riskini arttırırken,
davranışsal bozukluklara da neden oluyor” dedi.
Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Selim Şeker, cep
telefonu ve bilgisayar kullanımı konusunda da uyarılarda bulundu.
Cep telefonu görüşmelerinin mümkün olduğunca kısa tutulması
gerektiğini vurgulayan Şeker, uyarılarını şöyle sıraladı: “Çocuklara
kullandırtmayın ve telefonu çocukların yakınında bulundurmayın.
Kulaklık kullanın. Telefonu kulağınıza yapıştırmayın, mesafe
bırakın. Sinyalin az olduğu yerlerde telefonla konuşmayın. Ayrıca
laptopları kucakta ve şarjdayken kullanmayın”
Solaryumun da kanser riskini ciddi oranda arttırdığını belirten
Prof. Dr. Selim Şeker “Solaryuma girmeyin, kanser yapıyor.
Kanıtlandı; sahte güneş, gerçek kanser” dedi.
Şeker, elektromanyetik radyasyonun kadınlarda meme kanserini
tetiklerken erkeklerde ise sperm sayısını düşürdüğünü söyledi.
Sorumluluk belediyelerde
Tüm bu karamsar manzaraya rağmen elektromanyetiğin biyolojik
etkilerinin en aza indirebileceğini ifade eden Şeker, bu konuda
belediyelere büyük görev ve sorumluluk düştüğünü söyledi. Şeker,
belediyelerden özellikle baz istasyonları konusunda hassasiyet
göstermelerini istedi. Şeker “Belediyeler, baz istasyonlarının
gelişigüzel yerleştirilmesine izin vermemeli. Vatandaşlar da üç beş
kuruş kazanacağız diye binalarının tepelerine bu istasyonların
konulmasına izin vermemeli” diye konuştu.
Şeker’den sonra Sakarya Üniversitesi’nden Prof. Dr. Osman Çerezci de
belediyelerle birlikte yürüttüğü baz istasyonu kaynaklı
elektromanyetik kirlilik ölçümleri çalışmalarını anlattı. Bu
çalışmaları Avrupa’daki örneklerle kıyaslayan Çerezci, halkın
objektif ve doğru bilgilenmesinin gerektiğini söyledi Çerezci,
“Belediyeler halkın huzur, esenlik, sağlık ve mutluluğu için
çalışırlar. Bu yüzden bu konuda duyarlı bir yaklaşımları olmalı”
dedi.
Etiketler: aile, bebek, wifi, tehlike, kanser, kanser riski, bebek,
sağlık, Avrupa, Marmara, Sakarya, Sakarya Üniversitesi, Boğaziçi
Üniversitesi