‘Baz istasyonu kanser etti’ iddiası
Bursa’da, 6 katlı bir apartmanın çatısına geçtiğimiz yıl konulan baz
istasyonuna ilave 2 istasyon daha kurulunca mahalleli tencere ve
tavalarla eylem yaptı. Çöp bidonlarıyla caddeyi trafiğe kapatan
eylemcilere destek veren Sevinç Alver, baz istasyonu sebebiyle 31
yaşındaki ağabeyinin kanser olduğunu ve hayatını kaybettiğini öne
sürdü. Alver, "Ağabeyim geriye 2 yetim bıraktı, başka çocuklar yetim
kalmasın." dedi.
‘Baz istasyonu kanser etti’ iddiası
Yıldırım ilçesi Maltepe Mahallesi Kurtbasan Caddesi’nde 6 katlı bir
apartmanın çatısına 3 tane baz istasyonun kurulması ve bunun
gizlenmeye çalışılmasına mahalle sakinleri tepki gösterdi. Mahalle
sakinleri, “Geçen sene binanın çatısına baz istasyonu kuruldu. Bina
sahipleri oradaki dairelerini kiraya vererek başka yere taşındı.
Şimdi de iki tane daha baz istasyonu kuruluyor. Sağlığımız hiçe
sayılıyor.” diyerek Kurtbasan Caddesi’ni çöp tenekeleri ile ulaşıma
kapattı. Eylemciler, ellerindeki tencere ve tavalarla baz
istasyonunun kaldırılmasını istedi. Bazı eylemciler ise düdük
çalarak, baz istasyonlarına tepki gösterdi. Bir süre sonra Bursa
Emniyet Müdürlüğü ekipleri, mahalle sakinlerini sakinleştirerek,
yolu ulaşıma açtı.
'AĞABEYİM KANSERDEN ÖLDÜ, BAŞKALARI ÖLMESİN'
Eylemde ortaya atılan kanser iddiası; duygusal anların yaşanmasına
sebep oldu. 10 ay önce mide kanserinden abisini kaybettiğini ifade
eden mahalle sakinlerinden Sevinç Alver, şunları kaydetti: "Ağabeyim
Fatih Alver henüz 31 yaşında mide kanserinden hayatını kaybetti.
Daha önceleri hiçbir şeyi yoktu ve sapasağlamdı. Mahalleye baz
istasyonu kurulduktan 4 ay sonra vefat etti. Geride 2 tane yetim
çocuk bıraktı. Bu çocukların hakkını kim verecek. Ölümünde baz
istasyonu etkili oldu. Ondan önce hiçbir şeyi yoktu. Bir senedir
davalar açıldı ve dilekçeler toplandı. Ama kimse bunun cevabını
veremedi." Bebeklerin de anne ve babalarının kucağında destek
verdiği eylem, basın açıklamasının ardından olaysız şekilde
tamamlandı.